Sunday, April 6, 2014

VPN PERCUMA : SUM RANDO

Selamat Malam...sambil-sambil tengok bola aku nak update satu benda.Ni ada satu VPN yang menawarkan service percuma.Jom aku detailkan sikit berkenaan VPN ni..Bagi yang tak tau lagi apa itu VPN boleh pegi baca dulu post yang sebelum ni..PENGENALAN TENTANG VPN

Nama VPN ni ialah SumRando,di sebabkan VPN ni masih baru.So,masih dalam versi BETA.Tapi still berfungsi macam biasa walaupun tawaran server yang terhad.Ada 3 pilihan Pelan.1 daripadanya adalah percuma.Tiga pelan berikut ialah seperti dalam gambar rajah di bawah :





SMALL     :  Sesuai untuk aktiviti seperti Chatting,E-mail atau Melayari Internet.

MEDIUM  :  Sesuai untuk aktiviti seperti Streaming Video,Radio atau Muat Turun.

LARGE     :  Sesuai untuk Gaming Dan aktiviti yang memerlukan penggunaan bandwidth yang besar.


Tetapi mesti ingat,penggunaan percuma hanya pada pelan SMALL dengan saiz 10GB.bagi aku dah memadai 10GB/Bulan.Bagi orang macam aku yang online facebook,update blog,stream kadang-kadang dah cukup sangat 10GB tu.Sekarang pun aku guna dah seminggu,ada baki 69% lagi.Dari segi pilihan server,ada 3 pilihan untuk pelan free iaitu US,SWEDEN dan INDIA.Aku biasa guna SWEDEN.Manakala kalau cakap pasal speed,boleh di katakan agak memuaskan,laju.

CARA NAK GUNA



1.Korang kena daftar akaun untuk free user dulu kat sini KLIK HERE
2.Lepas isi semua tu,korang pegi cek E-mail untuk aktikan akaun korang.
3.Download client yang di sediakan oleh pihak SumRando kat sini KLIK HERE
4.Install client pastu masukkan Username dengan Password.
5.Pilih server dan klik CONNNECT
6.Kalau tak jalan,sila restart laptop dulu.
7.Kalau tak jalan jugak,tutup firewall antivirus.
8.Kalau dah berjaya tulisan NOT PROTECTED akan jadi PROTECTED macam gambar kat bawah.

Semoga Berjaya. . . . .
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...